Owner Post Them Follow Dash



Atelophobia
Atelophobia;

Hi earthlings!


Hello!
I pour my heart and thoughts here
Pardon my words

Tagboard

⊰HOVER ME!⊱
Please do not spam my cbox. Please put your blog link so I can visit you back.
[POST CODE. WIDTH 219 HEIGHT 100]
[FORM CODE. WIDTH 175 HEIGHT 86]


Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Best viewed in Mozilla and Google Chrome
Adalah haram untuk buka page source dan curi code di sini

Diet's tips !


Hello and Hey there. For your information, mimi sangat bosan disini....... dari tadi asyik minup hot chocolate, yang sangat lah HOT >.< sangat. Jangan minum! Nanti lidah melecur :p hahaha. K. Btw, saya nak cakap yang saya punya berat badan dah meningkat. Seriously -.-" Lol. Perbezaan ? Tak payah ler kot. K tanpa membuang masa mari kita lihat yg saya bersusah payah penat lelah mencari tips ini di Google :-) Baik hati kan?  *kenyit mata* 

Google's way : -
  1. Kunyah makanan lebih lama dari biasa. Ini akan membuatkan anda berasa cepat kenyang lantas akan mengurangkan pengambilan makanan.
  1. Kurangkan pengambilan makanan yang tidak sihat sedikit demi sedikit. Makan makanan yang kurang lemak. Kurangkan makanan yang mengandungi jumlah gula yang tinggi seperti air bergas, kuih muih, dan makanan ringan.
  1. Jika anda terasa lapar, makan hanya sedikit sahaja nasi dan banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran untuk menghilangkan rasa lapar. 
  1. Jangan makan lewat malam. Jika anda tergolong dalam golongan ini, kurangkan pengambilan sedikit demi sedikit dan makan selewat-lewatnya 3 jam sebelum masuk tidur. 
  1. Jika anda terbangun dari tidur pada waktu malam dan terasa lapar, minum air kosong atau makan sebiji buah seperti epal atau pisang.
  1. Jangan terlepas atau sengaja melepaskan waktu makan anda dengan tujuan untuk menurunkan berat badan. Anda hanya akan berjaya menurunkan metabolisme badan sahaja dengan cara ini. Langkah terbaik adalah makan 5-7 hidangan sederhana sehari. 
  1. Kawal nafsu makan anda kerana ia akan membuatkan anda makan lebih dari yang sepatutnya. Inilah sebabnya anda perlu makan 5-7 kali hidangan sehari demi untuk mengawal nafsu makan anda. 

Okay , kat atas ni mimi cari google. Tapi kat bawah ni cara mimi tersendiri :-)) and dulu mimi pernah cuba masa form 1 dulu dulu~ Mula mula 52kg lepas 4 bulan turun 40 kg :-) K true story ! 

My way : -
1. Sit-up 100 kali sebelum tidur. and jumping star 100 kali.
2. Jangan makan nasi . Tapi kalau lapar sangat makan satu sendok aje .
3. Bersenam. Conth: Jogging, badminton.
4. Pilih lah kelas yang berada di tingkat yang paling atas sekali :p hahhahaa. *mengarut*
5. Tutup kipas masa nak tidur supaya peluh dari badan dapt keluar *lagi lah mengarut * 
6. Jangan putus asa ANDA PASTI BOLEH ! 

HAHAHAHAHA kay. suka hati korang nak ikut cara mana :b tapi yang pasti, aku akan ikut cara aku yang tersendiri.... Hehehe :'3 Bye. Aku nak sambung main game masak masak *waving smbil angkat kening* tak mao cuba? Cuba lahhh. Pasti korang cepat bosan. K bye. muahhhhhhh !